ÁSZF
ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
www.logikids.hu
Hatályba lépés ideje: 2025.10.17.
Bevezetés:
Legyen kedves gondosan elolvasni Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:
Cégünk adatai:
Cég neve: SERINGA Kereskedelmi Kft
Székhelye: 1125 Budapest, Galgóczy utca 1-3. B. ép. fszt. 2.
Cégjegyzékszáma: 01 09 065212
Adószáma: 10316193243
Cég bankszámlaszáma: 10700598-04061904-51100005
Képviselő neve: Tóth Levente Bence
Honlap címe: www.logikids.hu
E-mail cím: logikidsshop@gmail.com
Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
· jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért vállalt jótállás
· kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése
Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes ingóság
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul
A jelen Általános szerződési feltételek valamely pontjának érvénytelensége esetén az érvénytelenséggel nem érintett részek továbbra is érvényben maradnak. A jelen Általános szerződési feltételek által nem részletezett kérdésekben, – ideérve az érvénytelenséggel érintett részeket – a Magyarország területén mindenkor hatályos jogszabályok, kifejezetten a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alkalmazandók és irányadók.
Vonatkozó jogszabályok:
· évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
· évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
· évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
· 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
· évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
· évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
· 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
· 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
· Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
· Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és minket megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink elfogadásával.
2. LOGIKIDS.HU ONLINE BOLT
Az Általános szerződési feltételek meghatározzák az online bolt működését, a Felhasználó és az online bolt jogait és kötelezettségeit, valamint szabályozzák az online bolt és a Vásárló közötti üzleti kapcsolatot. A vásárlás pillanatában (az online megrendelés leadásának pillanatában) az érvényben lévő Általános szerződési feltételek kötelezőek a Vásárlóra nézve. A megrendelés leadásakor a Felhasználót tájékoztatják az Általános szerződési feltételekről. A megrendelés leadásával a Felhasználó megerősíti, hogy tájékoztatást kapott az Általános szerződési feltételekről.
Az online boltunkban történő rendelés leadásakor az Általános szerződési feltételek ismeretének megerősítése kötelező érvényű szerződéskötést jelent Ön és a Vállalat között. Kérjük, hogy a megrendelés megerősítése előtt figyelmesen olvassa el az Általános szerződési feltételeket. Ha nem ért egyet az Általános szerződési feltételeinkkel, akkor nem veheti igénybe az online bolt szolgáltatásait. Az Általános szerződési feltételekkel nem érthet egyet részben. A vásárlás megvalósulásához a teljes Általános szerződési feltételt el kell fogadnia a megrendelés pillanatában.
i. Az online bolt használata
A Vállalat az online boltot az Általános szerződési feltételek alapján működteti. Az online bolt bármikor elérhető a Vásárlók számára, azonban a Vállalat fenntartja a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül ideiglenesen letiltsa vagy felfüggessze az online bolt működését.
Elképzelhető, hogy az online bolt ideiglenesen nem lesz elérhető, vagy átmenetileg nem lesz lehetséges a fizetések végrehajtása az online bolt karbantartása vagy frissítése miatt. A Vállalat nem vállal felelősséget az esetleges károkért, amelyek az online bolt karbantartása és/vagy frissítése során felmerülhetnek.
ii. Rendelés leadása az online boltban
A Szolgáltató és a Vásárló között létrejött adásvételi szerződés akkor tekinthető megkötöttnek, amikor a Vásárló megerősíti a megrendelést (a Vásárló a „Megrendelés visszaigazolva” tárgyú állapotmegerősítő e-mailt kap). Ettől a pillanattól kezdve a rendelésben foglalt minden ár és egyéb feltétel rögzített és alkalmazandó mind a Szolgáltatóra, mind a Vásárlóra nézve. Az adásvételi szerződést elektronikus formában töltik fel a Vállalat szerverére.
Vásárlás menete:
1. Lépés:
Az online boltban elérhető ajánlat esetében a Vásárló kiválasztja a kívánt terméket és a kívánt mennyiséget, majd a „Kosárba” gombra kattintva megerősíti választását. Amennyiben a Vásárló több különböző terméket szeretne vásárolni, akkor a folyamatot minden egyes terméknél meg kell ismételnie. Miután a Vásárló befejezte a termékek kiválasztásának folyamatát, a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva folytathatja a vásárlási folyamatot.
2. Lépés:
Ebben a lépésben a Vásárló kitölti a kívánt megrendelés kézbesítéséhez szükséges űrlapot a személyes adataival. Az űrlap kitöltését követően a Vásárló bizonyos esetekben több szállítási lehetőség közül választhat, és további termékeket vagy szolgáltatásokat adhat a megrendeléséhez. Ebben a lépésben tájékoztatják a Vásárlót a tervezett kézbesítés időpontjáról is. A megrendelés teljesítése előtt a Vásárlónak lehetősége van a különböző fizetési módok közül választani.
A megrendelésért fizetendő végösszeget a rendszer a vásárlás befejezése előtt összegzi a kiválasztott fizetési mód figyelembevételével.
A Vásárló a „Vásárlás befejezése” gombra kattintva erősíti meg a vásárlást.
3. Lépés:
A vásárlás befejezése után a www.logikids.hu webhely visszaigazoló üzenetet jelenít meg a Vásárlónak, amelyben az olvasható, hogy a Vásárló sikeresen elküldte a megrendelést, valamint a beküldött megrendelés részletei is láthatók. Ezenkívül a Vásárló visszaigazoló e-mailt is kap a 2. pontban megadott e-mail-címre.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelés áttekintését, a megrendelt termékek használatára vonatkozó utasításokat, valamint a vásárlástól való elállással és a panaszkezeléssel kapcsolatos tájékoztatást, amennyiben a Vásárló nem elégedett a termékkel, vagy már nem szeretné a terméket.
A megrendelés leadásakor megadott adatokat az „Adatvédelmi irányelvek” szerint kezeljük, amely a weboldal alján található.
Tájékoztatjuk, hogy a teljes vásárlás értékét, beleértve a szállítási vagy egyéb, a vásárláshoz kapcsolódó költségeket is, a megrendelés visszaigazolásakor számoljuk fel. A vásárlás elküldése előtt minden további költségről tájékoztatjuk. A kiválasztott fizetési mód további költségekkel járhat.
iii. Árak, fizetési módok és akciók
Árak
A Webhelyen feltüntetett árak forintban értendők és tartalmazzák az áfát (27%). Az árak a megrendelés leadásának pillanatától érvényesek. Az ajánlat visszavonásig érvényes.
FIGYELEM: Ez egy kiskereskedelmi online bolt, amelynek célközönsége kizárólag a végfelhasználó (B2C). Emiatt nem engedélyezzük a B2B értékesítést ezen a Webhelyen, és nem áll módunkban jogi személyeknek szóló számlákat kiállítani. Ez azt is jelenti, hogy a számlák utólagos helyesbítése (természetes személyről jogi személyre) nem lehetséges, mivel az adásvételi ügylet kizárólag természetes személlyel köthető.
Ha B2B kapcsolatot szeretne létesíteni velünk, és nagyobb mennyiségben vásárolna (az egész csomagot/kartont), vegye fel a kapcsolatot nagykereskedésünkkel a hellologikids@gmail.com címen.
Fizetési módok
Online boltunkban a következő fizetési módok közül választhat:
- Utánvét: a Vásárló készpénzzel vagy hitelkártyával kifizeti a számlán feltüntetett összeget a futárnak, aki a Vásárló címére kézbesíti a termékeket;
- Bankkártyás fizetés
A Vállalat fenntartja a jogot, hogy a kiválasztott fizetési módot hitelesítési eszközökkel ellenőrizze. Ezenkívül fenntartjuk a jogot, hogy kérdéses esetben a kiválasztott fizetési móddal történő fizetésről fizetési bizonylatot kérjünk.
A választott fizetési mód szerinti teljes rendelési összeget ki kell egyenlíteni (ideértve magával a fizetéssel és a kiszállítással kapcsolatos díjakat is). Önnek kell gondoskodnia arról, hogy a tranzakciót képes és jogosult legyen végrehajtani hitelkártyával vagy más fizetési móddal.
Akciók
A Webhely kedvezményeket és egyéb akciókat is kínál, amelyek csökkentik a termékek árát (a továbbiakban: akciók). Minden akció kedvezményes árat kínál, és adott (korlátozott) időszakra szól, amelyet az egyes akciókra nézve határozunk meg. A kedvezményes ár az akció időtartama alatt leadott összes rendelésre vonatkozik.
Tájékoztatjuk, hogy bizonyos akciókat csak az olyan új Felhasználók vehetnek igénybe, akik korábban még nem vásároltak online boltunkban. Az ilyen akciókban a korábban regisztrált Vásárlók nem vehetnek részt. Az ilyen akciók igénybevételére irányuló kísérleteket azonnal megakadályozzuk, és a visszaélésekhez használt e-mail-címeket előzetes értesítés nélkül töröljük.
A kedvezményes és egyéb akciók általában nem összevonhatók, hacsak az egyes akciók esetében kifejezetten másként nem rendelkezünk erről.
iv. Költségek és szállítás
Az árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket. A szállítási költségeket feltüntettük az online boltban, ahol lehetősége van a szállítási mód kiválasztására is. Cégünk két szállítási módot kínál: csomagpontok és házhozszállítás. Mielőtt kiválasztaná a kívánt szállítási módot, ellenőrizze az egyes lehetőségek mellett feltüntetett árat.
Mindenkép kiszállításunkat az Express One végzi.
Amennyiben utánvétes szállítást igényel, a futár a kézbesítés alkalmával fogja Öntől elkérni a szállítási díjjal növelt árat.
A megrendelt termékeket a Webhelyen szállítási címként megadott címre fogjuk kiküldeni.
A csomagok feladási napjai: kedd, szerda, csütörtök és péntek. A logikids.hu fenntartja a jogot a szállítási határidő meghosszabbítására a megnövekedett kereslet vagy a szállítási szolgáltatás késése esetén. Ha nem tudja átvenni a csomagot a kiszállítás alkalmával, a futárszolgálat megpróbál egyeztetni a Vásárlóval a kézbesítés új helyéről és időpontjáról.
Ha a futár nem tudja felvenni a Vásárlóval a kapcsolatot, a következő napon próbálja meg kézbesíteni a csomagot. A második kézbesítési kísérlet után a csomagot visszaküldik a feladónak (logikids.hu-nak).
A sikertelenül kiszállított, előre kifizetett megrendelések árát a szállítási díjjal csökkentve automatikusan visszatérítjük az átvétel számított 8 (nyolc) munkanapon belül.
A termékekkel kapcsolatos biztonsági figyelmeztetések
Az online bolt termékeinek használata bizonyos kockázatot jelenthet a testi épségre, és akár halált is okozhatnak. Kifejezetten ki kell jelenteni, hogy megértette és teljes mértékben elfogadja az adott termékekkel járó kockázatokat. A termékek megrendelésével és/vagy használatával kijelenti, hogy tudomást szerzett az említett kockázatokról, amelyek magukban foglalhatják betegség, sérülés, fogyatékosság vagy halál kockázatát. Teljes felelősséget kell vállalnia a termékek megrendeléséből és/vagy használatából adódó minden következményért.
A termékek használata előtt el kell olvasnia a használati útmutatót.
A termékek használata előtt el kell olvasnia a használati útmutatót.
Használat előtt minden terméket biztonsági szempontból is tesztelni kell. Ha nem biztos abban, hogy hogyan kell tesztelni a terméket, kérjük, hogy ne használja a terméket, vegye fel velünk a kapcsolatot, vagy küldje vissza a terméket.
A logikids.hu nem vállal felelősséget a Webhelyen megrendelt termékek használatából eredő közvetett vagy közvetlen károkért, függetlenül attól, hogy a termékeket a Vásárló vagy harmadik fél helyesen vagy helytelenül használta-e. Ez a kizárás a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben alkalmazható.
A logikids.hu ellen benyújtott felelősségi kereset esetén a logikids.hu kártérítési felelősségét a termék piaci árának háromszorosára korlátozza.
Arra törekszünk, hogy a lehető legrészletesebb és legpontosabb termékleírásokat és fényképeket bocsássuk rendelkezésre. Mindazonáltal nem garantálhatjuk, hogy az összes termékinformáció és fénykép tökéletesen pontos. Mivel bizonyos termékeket különböző beszállítóktól szerzünk be, a csomagolásban vagy a termék megjelenésében kisebb eltérések lehetnek. Az említett eltérések semmilyen módon nem befolyásolják a termék minőségét vagy használhatóságát.
V. A szerződéstől való elállás joga
Az a Vásárló, aki online boltunkban vásárol, jogosult elállni a szerződéstől. A szerződéstől elállni a megrendelés kézbesítésének napjától számított 30 napon belül lehet. A Vásárlónak nem kell közölnie a döntése okát. A szerződés felmondásának joga csak természetes személyekre vonatkozik, akik a termékeket és szolgáltatásokat nem cégszerűen vagy jövedelemszerzés céljából vásárolták.
Az elállási nyilatkozat akkor tekinthető időben bemutatottnak, ha azt a szerződéstől való elállás határidején belül nyújtják be. Az elállási nyilatkozat sablon űrlapon vagy e-mailben küldhető el részünkre. Az űrlap a weboldal alján található „Vásárlástól való elállás” fülön érhető el. Az elállási jog e cikkben meghatározott érvényesítésével kapcsolatos bizonyítási teher a fogyasztót terheli.
Az elállási nyilatkozat benyújtása után a termékeket az elállási nyilatkozat beküldésétől számított 30 napon belül vissza kell küldenie a megadott címre: 1141, Gvadányi utca 13, 1/c, 2/1. A termékeket akkor tekintjük időben visszaküldöttnek, ha a 30 napos visszaküldési határidő lejárta előtt visszaküldi őket. A termékeket változatlan mennyiségben és sértetlen állapotban kell visszaküldenie, eredeti csomagolásában vagy az eredetivel megegyező védelmet biztosító csomagolásban. A sérült, nem egyező mennyiségű vagy nem megfelelő csomagolású termékeket nem küldheti vissza. A termékeket csomagként és ne levélként adja fel; kérjük, tüntesse fel a csomagon a reklamáció kódját, amit a panasztételi eljárás során kapott. Ha nem megfelelő kódot tüntet fel a csomagon (vagy nem tüntet fel kódot a csomagon), az jelentősen meghosszabbíthatja a reklamáció elbírálásához szükséges időt. A szerződéstől való elállás esetén Önnek csak az áru visszaküldésének költségeit kell állnia, ugyanis ez a költség nem téríthető vissza.
Ha már kifizette a megrendelt termékeket, azonnal, de legkésőbb a termékek címünkre történő elküldését követő 14 munkanapon belül visszatérítjük az általunk kapott összegeket, illetve az Ön által a rendelés kapcsán kifizetett összegeket. A csomag akkor tekinthető visszaküldöttnek, amikor raktárunk visszaküldött csomagként rögzíti. Fenntartjuk a jogot, hogy az összeget a szerződéstől való elállás tárgyát képező termékek beérkezéséig visszatartsuk.
A beérkezett befizetéseket a vásárláskor használt fizetési módon térítjük vissza. Utánvéttel történő szállítás esetén a vételár visszatérítése az űrlapon feltüntetett számlaszámra történik.
Kivétel az elállási jog alól
Az elállási jog gyakorlása a következő szerződések esetében kizárt:
· a fogyasztói előírásoknak megfelelő vagy egyértelműen személyre szabott áruk szállítására vonatkozó szerződések;
· gyorsan romló vagy lejáró árubeszerzési szerződések;
· újság, folyóirat, szállítására vonatkozó szerződések, kivéve e kiadványok előfizetői szerződéseit;
· olyan áruk szállítására vonatkozó szerződések, amelyeket a fogyasztó kézbesítés után lepecsételt és amelyeket higiéniai vagy egészségvédelmi okokból nem lehet visszaküldeni (például: kozmetikumok, tisztítószerek, polírozó paszták és fürdőruhák, fehérneműk, zoknik);
· olyan áruk szállítására vonatkozó szerződések, amelyek a leszállítás után és jellegüknél fogva elválaszthatatlanul keverednek más elemekkel (például: csomag / készlet, a Mystery box összes terméke, mindkét ajánlat 1+1 ingyenes ajánlatból, bármilyen AJÁNDÉK);
· hang- vagy videofelvételek vagy számítógépes szoftverek szállítására vonatkozó szerződések, ha azokat a szállítás után a fogyasztó lezárta;
· olyan alkoholtartalmú italok szállítására vonatkozó szerződések, amelyek szállítását harminc napon túl elhalasztják, és amelyek értéke a szerződés megkötésekor megállapodott a piaci ingadozásoktól, amelyeken a szakember nem rendelkezik;
· árubeszerzésre vagy szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződések, amelyek ára a pénzügyi piac ingadozásától függ, amelyet a szakember nem ellenőriz, és amely valószínűleg az elállási időszak alatt következik be;
· az elállási időszak vége előtt teljes körűen teljesített szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződések, amelyek teljesítése a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezése és az elállási jogának kifejezett lemondása után kezdődött (például: utánvét, expressz szállítás, csomagbiztosítás);
· a fogyasztó otthonában sürgősen elvégzendő karbantartási vagy javítási munkákra vonatkozó szerződések, amelyeket kifejezetten kért, a vészhelyzetre való reagáláshoz feltétlenül szükséges pótalkatrészek és munkák határán belül;
· szállási, szállítási, étkezési és szabadidős szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződések, amelyeket meghatározott napon vagy meghatározott gyakorisággal kell nyújtani;
· nem tárgyi adathordozón szállított digitális tartalom szállítására vonatkozó szerződések, amelyek végrehajtása a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezése és az elállási jogának kifejezett lemondása után kezdődött (például letöltött digitális tartalom, e-könyv).
FIGYELMEZTETÉS: Ha Ön önként visszaküldi a terméket, amelynél az elállás kizárt, vagy a 30 napos elállási időn kívül esik, valamint a visszavonást bejelentését követő 14 napos visszaváltási időn kívül van és ha olyan terméket küld vissza, amelyet nem a mi üzletünkben vásárolt, visszaküldjük Önnek 3500 Ft-os ráfizetéssel, ami egy indokolatlan panasz feldolgozásának költségét jelenti, különben megsemmisítjük a terméket. A visszaküldött terméket 2 hónap elteltével megsemmisítjük.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó a terméket, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
· E-mail cím: info@pullowear.hu
· Telefonszám: +36 30 8489 226
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját köteles megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
· Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
· Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
· Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
· Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
· Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
· Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az esetben, amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése
· A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén
Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 3 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
· Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
· Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
· Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
· Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
· Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
· Testület döntésére irányuló indítványt
· Fogyasztó aláírását
· Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás:
A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön kellékszavatossági jogával?
Ön Cégünk hibás teljesítése esetén Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényét érvényesítheti a Polgári Törvénykönyv vonatkozó szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön a következő kellékszavatossági igényekkel élhet hibás teljesítés esetén:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség teljesítése lehetetlen vagy Cégünk számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha kijavítást vagy kicserélést nem kért vagy nem kérhette, abban az esetben igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben elállhat a szerződéstől. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Választott kellékszavatossági jogáról áttérhet egy másikra, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra Cégünk adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Az Ön kötelessége a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2 hónapon belül jelezni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
Ha a Fogyasztó és Cégünk közti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem köthető ki.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön Cégünkkel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően viszont Önnek kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt termékekre eltérő szabályok vonatkoznak a szavatosság és jótállás tekintetében. Használt termék esetén is létezik hibás teljesítés, de figyelembe kell venni azon körülményeket, melyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás következtében egyes hibák jelentkezése egyre gyakoribbá válik. A Vásárló csak olyan hiányosságok esetén érvényesítheti szavatossági jogát, melyek a használtságból eredő hibákon felüliek és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és a hibáról tájékoztatták vásárláskor a Fogyasztót, Cégünket ez esetben felelősség nem terheli.
Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?
Ingó dolog/termék hibája esetén választása szerint Ön kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényét érvényesítheti.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Ön termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét csakis az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Önnek kell bizonyítania a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén.
Milyen esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó/forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
· A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
· A termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
· A terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba
A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre/kijavított részre vonatkozóan érvényesítheti kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben.
Műszaki termékek jótállása
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
Az általunk forgalmazott egyes termékekre 24 hónap jótállási idő vonatkozik. A jótállás csak az általunk kínált műszaki termékekre és elektromos készülékekre érvényesíthető. A 24 hónapos jótállási időszak a termék kézhezvételével kezdődik. A jótállás érvényesíthető a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján összhangban a kiállított számla alapján, amely a jótállási bizonyítványt is helyettesíti.
A Vállalat fenntartja a jogot a garancia elutasítására, ha a reklamációhoz nem csatolják a számlát, vagy ha a számla nem olvasható vagy más módon hiányos.
A jótállás érvényét veszíti, ha:
- a termék fizikailag sérült;
- a termék a szokásos használat miatti elhasználódás jeleit mutatja;
- a termék hibái helytelen vagy nem megfelelő használat, gondatlanság miatt keletkeztek.
Be kell vizsgálnunk minden olyan terméket, amelynek jótállását érvényesíteni szeretné, ezért kérjük, jótállási igényét fényképekkel és videofelvételekkel együtt küldje el nekünk. Szükség esetén megkérjük, hogy küldje vissza nekünk a terméket, hogy megvizsgálhassuk őket.
Amennyiben jóváhagyjuk a jótállási igényt, új terméket küldünk. Kérheti a termék javítását is, de felhívjuk figyelmét, hogy a javítás hosszabb időt vesz igénybe, mint az új termék kiszállítása. Ha a javítás több mint 45 napot vesz igénybe, a terméket kicseréljük egy újra. Ha az új termék már nem beszerezhető, teljes egészében visszatérítjük a vételárat.
A folyamatról bővebben a weboldal alján található „Garanciális csere” aloldalon tájékozódhat.
Töltési teljesítménykorlátozás
A gyermekjáték kizárólag legfeljebb 5V 2A kimenetű töltővel használható. Ennél nagyobb áramerősségű (például 5V 3A vagy gyorstöltő) adapter használata tilos, mert az akkumulátor túlmelegedését, meghibásodását vagy akár balesetet is okozhat.
FIGYELEM: A Seringa Kereskedelmi Kft. vállalatnak csak a Webhelyen megvásárolt termékeket tartalmazó csomagok küldhetők vissza.
Bármilyen más csomagot, amely nem a Vállalatunktól vásárolt terméket tartalmaz, csak a feladó saját költségére küldünk vissza a feladónak.